fredag 20. august 2010

Nybestilte pelliser

Da har jeg fått bestilt mine føste pellis-frø. De kommer så fort “sviskene” har registrert betalingen. Så i løpet av et par uker kanskje? Uansett kan jeg ikke begynne å så før i januar…så tålmodigheten lenge leve sier nå jeg bare…

Bilder og litt om blomsten (på svensk) F-1 blomster menes at frøene er ekte til morplanten. Dvs blomstene du sår blir lik morblomst.

Black Velvet Appleblossom

Black Velvet Appleblossom. Utsökt vacker och kontrastrik pelargon med ljust äppelblomsrosa blommor mot svart bladverk. Varje blad har en dekorativ smal grön kant.

 

 

F-1
Pelargonium x hortorum
Artnr. 3042

 

 

 

Horizon Appleblossom

Horizon Appleblossom. Underbart vacker och rikblommande pelargon, blommorna är ljust äppelblomsrosa med mörkt öga.

 

 

F-1
Pelargonium x hortorum
Artnr. 3054

 

 

Horizon Violet Picotee

Horizon Violet Picotee. Underbar ny pelargon med tvåfärgade blommor i lila och vitt.

 

 

 

F-1
Pelargonium x hortorum
Artnr. 3090

 

 

Rose Ice

Rose Ice. Ny tidig och rikblommande pelargon vars blommor är unikt tvåfärgade. De tre undre kronbladen är mjukt rosamelerade. De två övre kronbladens framsida är vit med rosa kantning, baksidan är lysande rosa.

 

 

F-1
Pelargonium x hortorum
Artnr. 3041

 

Disse vil bli mine aller første selv-dyrkede pelargonum og det kommer til å bli spennende å se om det blir noe ut av disse. De fleste har 5 frø i pakken, så håpet er hvertfall ett fra hver som overlever og vokser opp. Og disse kan jeg også sanke frø fra som kan byttes. Men dette er nå litt for videregående.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei hvor kjøper du frø av pelargonium 😆
Jeanette