søndag 3. februar 2008

Nytt hus i Løten!

Jeg tok meg en liten tur til Løten i helga for å se det nye huset til min søster og samboer. Tenkte det kom til å bli en koselig tur oppover, men den gang ei. Har aldrig opplevd en bil som har danset så mye samba på veien som min lille Yaris gjorde. Var jo helt utslitt da jeg kom fram!! Føret var nok ikke det beste. Masse is-spor i veien. Snø som hadde smeltet og frøset til igjen.


Da jeg endelig kom fram, var det denne døren jeg møtte:) Samboeren til min søster har laget den, samt alle dører og vinduer i huset. Fantastisk fint synes jeg. Dette er bildet fra gangen.

Det er grå/sorte steinfliser i hallen. Den grønne planten i hjørnet satt en ekstra piff på hele inntrykket for meg! Jeg traff samtidig to veldig trøtte tryner i døra, min søster og eldste sønn. Kom jeg litt tidlig kanksje????

Stua med nye møbler. Jeg ble såååå glad over å se at de endelig hadde fått seg ny sofa! Den gamle hjørnesofaen fikk en blåmerker i baken av å sitte i. Skal ikke prøve å forklare hvordan det var å sove i den. Heldigvis har de et eget gjesterom nå, så søvnen blir nok mye søtere nå enn før. Gardinene i stua er min søster veldig stolt av.
Det er ikke kommet noe opp på veggene ennå så det ser nok litt bart ut, men en ting om gangen.

Når deg gjelder underholdnings-hjørnet, var det nok samboeren som hadde
mest å si. Der var det en 50" flatskjermstv som prydet veggen!!
Gutta-boyz vet du;)

Kjøkkenet, min søsters område (hmmm...) var stort og romslig. Akkurat slik som jeg kunne ha tenkt meg....

Vi laget forresten en nyyyydelig steik der i dag, med "MiZ W`s UTROLIGE gode hjemmelaget brunsaus!! Nam Nam litt god på det jeg;)

Etter "festmåltidet" var det på tide å vende nesa hjemover. Det gikk så det suste....NOT Tror aldri jeg har brukt 4 timer på turen hjem fra Løten før. Køen var så lang som et vondt år...tut tut.. Det gikk for det meste i 50 km i timen. Det var på de strekningene det gikk fort. Resten ruslet det i 15-20 km i timen. Satt å lurte på om ikke det hadde vært raskere å jogge ved siden av bilen. Men det var jo så kalt (-10) så jeg fant det best å holde meg inni varmen sammen med Tinka. Hun var forresten helt enig med meg. Skjønte det på blikket hun sendte meg før hun la hodet ned igjen og fortsatte å snorke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Margareth.

Kjempefin side du har laget. Skal si du hadde litt av en tur til Løten. Håper det var verd turen. Ellers så håper jeg du slipper å skuffe snø. Her kommer det ferdig skuffet. (HELDIGVIS) Nå ble du misunelig tenker jeg. Vi sees snart på solkysten.

Klem Mamsen