mandag 10. mars 2008

Phuuu!!!

Endelig mandag!! Ikke ofte jeg sier det! Men etter en helg med over 40 unger, så var det jammen med deilig å komme seg på jobb for å få seg noe fred å ro. Det var overnatting i Frikirken for ungene fra lørdag til søndag. Det begynte klokken 1400. Barn som er tilknyttet menigheten, samt venner av disse, gjorde sitt inntog. Det var full fart med hvining i svingene fra første stund. Etter en samling kl 1500 der temaet var Jesus, var det tid for litt aktiviteter. Det var alt fra bilbane, dansing med HØY musikk, rebusløp og diverse hobby-aktiviteter. Utkledning var også veldig populært blandt ungene. Guttene kledde seg ut som gamle koner og jentene gjenskapte hippi-tiden. Masse blomster og farger. Jeg var trygt plantet oppe på kjøkkenet sammen med hobby-gruppa. Fant det tryggest der både for kropp og ører. Til middag var det selv-laget pizza. Jepp, jeg har sett de mest utroligste kreasjonene innen pizza, og de gikk ned på høykant. Ungene skulle ha gudstjenesten denne søndagen, så da var det bare å øve litt i forkant. De er bare så utrolig herlige! De sang og danset og var utrolig flinke! Sandra storkoste seg på sin første overnatting. Etter et besøk av Kari kanin og Terje tiger, var det på tide å roe ting ned litt. Klokken var blitt kvart på ti, så da var tiden inne for å få på seg pysjen..(veldig taknemlig for det) Så var det kveldstund med lystenning i mørket og historielesing. De var alle stille som mus....rimelig slitne. Nå hadde en del av ungene allerede poengtert at de absolutt ikke pleide å være oppe lengre enn halv åtte. (var til og med noen som maste om å få lov å legge seg) Så da klokken ble halv elleve, var det ingen av ungene som prøvde å drøye tiden, men løp så fort de kunne ned for å legge seg i soveposen.
Klokken elleve var det stille!!!! Men det var nok ikke slutten for meg. Jeg skulle være natte-vakt. Så der satt jeg da alene.....i mørket.... helt stille..... Godt jeg hadde pc`n med så jeg fikk noe å holde på med. Da klokken ble kvart over seks fikk jeg avlastning. Aaah..tenkte jeg. Endelig et par timer på øye før frokost. Men nei... Jeg rakk å få sovnet inn en halv time, så var det plutselig fult lys inne på rommet, og 5-10 unger som skulle spille play-station samtidig..... Var visst bare å komme seg opp.
Da gudstjenesten var ferdig halv ett var jeg helt utkjørt. Satt i bilen og freste hjem. La meg på sofaen og sovnet til halv ni på kvelden.
Men jeg må si at det var veldig morro å være med ungene denne helgen. Det var så givende å se hvor gøy alle hadde det, og de gav alt de hadde under gudstjenesten med sang og dans:) Rørende. (godt det er ett år til neste gang:)

Ingen kommentarer: